מערכת יחסים פתוחה

שוקלים לפתוח את הזוגיות המונוגמית שלכם לפרטנרים נוספים ולא יודעים איך לשתף את בן או בת הזוג? מתכננים לנהל שיחה על הנושא אבל אתם לא יודעים איך לפתוח אותה? תוהים מה ההשלכות של מערכת יחסים פתוחה? אם הנהנתם עם הראש בזמן שקראתם את השאלות האלה, אתם במקום הנכון.

בשורות הבאות, יוצגו בפניכם כל הפרטים שחשוב שתדעו על פתיחת מערכת היחסים שלכם. אז תסלחו לנו רגע, ולפני שאתם מבצעים את הצעד הקריטי, תעצרו  לקרוא את המדריך שלנו שעוסק בכל הנוגע למערכת יחסים פתוחה.

 

מה זה בעצם אומר להיות במערכת יחסים פתוחה?

מערכת יחסים פתוחה, הכוונה למערכת יחסים זוגית שעשויה להתקיים בשילובי הזוגות הבאים:

  • בן ובת זוג
  • בן ובן זוג
  • בת ובת זוג

אם במהלך מערכת יחסים מונוגמית, בני הזוג מקיימים יחסים אך ורק אחד עם השני, במהלך מערכת יחסים פתוחה, בני הזוג מחליטים במשותף שהם מוכנים לקיים יחסי מין גם עם אנשים אחרים. כלומר, ניתן לומר בעצם, שאין בקשר זוגי שכזה בלעדיות אחד על השנייה וההפך.

 

מהם היתרונות והחסרונות בפתיחת מערכת היחסים?

נתחיל בכך שנאמר שאין הרבה אנשים שמסוגלים לקחת חלק במערכת יחסים פתוחה, מכיוון שאנחנו, בני האדם, נוטים להיות מונוגמיים. ריכזנו עבורכם כמה יתרונות וחסרונות שבאים לידי ביטוי בעת קיומה.

 

היתרונות במערכת יחסים פתוחה

 

  1. ריגוש תמידי

זוגות שבוחרים במערכת יחסים מהסוג הזה, נהנים מריגוש תמידי. שכן, הם יכולים בכל פעם לקיים יחסים ולהיפגש עם בני זוג אחרים.

 

  1. היכרות עם אנשים חדשים

כשלוקחים חלק במערכת יחסים שכזו, מתאפשר להכיר אנשים חדשים על בסיס קבוע.

 

  1. שינויים תכופים

מערכת יחסים סגורה עשויה להיות משעממת, כזו שלא מתרחשים בה שינויים באופן קבוע. אך פה ההפך הוא הנכון, שני בני הזוג צפויים לחוות שינויים תכופים לאורך הזוגיות שלהם.

 

החסרונות במערכת יחסים פתוחה

 

  1. עשוי להוביל לקושי בזוגיות

זוגות רבים שנמצאים בתוך מערכת יחסים פתוחה חווים קושי, מכיוון שמדובר במצב מורכז שצריך לדעת איך להתמודד איתו. לעיתים, תחושות כמו קנאה וכעס עשויות לצוף ולהביא לפיצוץ המערכת הזוגית.

 

  1. גורם להשוואות

מערכת יחסים שכזו עשויה להוביל להשוואות של אחד או שני בני הזוג. מדובר בהשוואות שנוגעות למבנה הגוף, התפקוד המיני של בן הזוג לעומת גברים אחרים ועוד.

 

המודלים האפשריים שבאים לידי ביטוי במערכת יחסים פתוחה

ישנם 2 מודלים אפשריים שעשויים לבוא לידי ביטוי בקרב זוגות שמקיימים מערכת יחסים פתוחה. להלן פירוט אודותיהם:

 

  1. צירוף גורם שלישי

זוגות שבוחרים במודל זה, מצרפים גורם שלישי לזוגיות שלהם. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי באחד או יותר מהאופנים הבאים:

 

  • צירוף גורם שלישי קבוע

הכוונה למצב שבו בני הזוג בוחרים להזמין גורם שלישי קבוע (גבר או אישה) שייכנס אל המערכת הזוגית שלהם לטווח רחוק.

 

  • צירוף גורם שלישי משתנה

הכוונה למצב שבו בני הזוג בוחרים להזמין גורם שלישי משתנה, כלומר, בני הזוג יוצאים לדייטים ומכירים בני או בנות זוג פוטנציאליים. זוגות שבוחרים בדרך זו, עשויים להציב אחד לשני מגבלה של בני זוג אפשריים. כלומר, בן הזוג עשוי להציב לבת זוגתו רף של 3 גברים שעמם היא יכולה להיפגש. אם זו רוצה לעבור את רף זה, עליה לעדכן את בן זוגה (והדבר נכון גם לצד השני).

 

  1. חילופי זוגות

זוגות שבוחרים במודל זה, יוצאים למסיבות של חילופי זוגות אחת לזמן מה. אל מסיבות אלו, מגיעים זוגות רבים (בטווח גילאים רחב) שנמצאים במערכות יחסים פתוחות. במהלך המסיבה ניתן לערוך החלפה בין הזוגות. יש זוגות שבוחרים להיפגש גם בהמשך עם בני הזוג שעמם התחלפו ויש מי שבוחרים לבצע את ההחלפה באופן חד פעמי בלבד.

 

באיזה שלב בזוגיות ניתן להחליט על שינוי סטטוס למערכת יחסים פתוחה?

כל זוג יכול להחליט בכל שלב בחיים שהוא מעוניין לשנות את הסטטוס של מערכת היחסים שלו, ממונוגמית אל מערכת יחסים פתוחה. זוגות בגילאי 20 ועד 80 ולעיתים אף יותר, בוחרים בשינוי הסטטוס מסיבות שונות.

כאשר, ברוב המקרים, מדובר בזוגות מבוגרים יחסית. שכן, ככל שהגיל עולה, כך עולה גם הקושי להישאר בזוגיות מונוגמית.

 

איך מספרים לבן או בת הזוג על ההחלטה לשנות את מערכת היחסים?

לא מעט בני זוג ובנות זוג מוצאים את עצמם חווים דחף עצום לשנות את הסטטוס של מערכת היחסים. הכוונה כמובן למצב שבו אחד מבני הזוג מחליטים לשנות סטטוס. הדבר עשוי לעיתים לפגוע בבן או בת הזוג השניים, שכן, החלטה זו עשויה לגרום להם לחשוב שהם לא מספקים את הצד השני.

אם החלטתם שאתם מעוניינים לשנות את הסטטוס הזוגי שלכם, חשוב שתבדקו מראש אם הפרטנר\הפרטנרית שלכם חושבים גם כן על האפשרות הזו. במידה ולא, כדאי להעלות את הנושא במקום אינטימי ושקט, תוך הכלת הצד השני והקשבה לרגשותיו. שכן, הוא עשוי שלא להסכים לצעד זה.

 

למה בני ובנות זוג מחליטים פתאום לפתוח את מערכת היחסים?

יש כל מיני סיבות לכך שבני ובנות זוג מחליטים להגיע למצב של פתיחת מערכת היחסים. להלן כמה מהסיבות המוכרות ביותר:

 

  1. אי סיפוק מיני

יש מי שמוצאים את עצמם לא מסופקים מינית על ידי הפרטנר\הפרטנרית ורוצים להרחיב אופקים, להכיר בני זוג חדשים וליהנות ממין אחר. לזוגות שפתיחת המערכת הזוגית אינה מתאימה, אפשר להשתמש מוצרים להגברת חשק מיני.

 

  1. רצון לשינוי

יש מי שצריכים כל הזמן שיהיה שינוי בחיים שלהם, כך שיכול להיות שהם מסופקים מבן או בת הזוג, אבל פשוט זקוקים לשינוי.

 

איך אפשר למזער נזקים?

אתם נמצאים כעת בתוך מערכת יחסים פתוחה? כדאי שתכינו ביניכם חוזה, אם טרם עשיתם זאת. בחוזה עליכם לכתוב את כל הדברים שחשוב לכם שבן או בת הזוג יישמרו מהם, למשל:

  • קבעו הגבלת מספר הפרטנרים
  • קבעו הגבלת גיל הפרטנרים
  • קבעו כי המפגשים עם הפרטנרים יתבצעו אך ורק מחוץ לבית
  • קבעו שביום מסוים בשבוע אתם נפגשים לדייט באופן קבוע
  • תמשיכו עם הרומנטיקה

כתיבת החוזה עשויה לשמור על הזוגיות שלכם ולאפשר לכם ליהנות מכל העולמות.

 

סיכום

ישנם זוגות שבוחרים להיות בתוך מערכת יחסים פתוחה. מדובר במצב ייחודי שלא כל אחד יכול לקחת בו חלק. אם אתם בוחרים לעשות זאת, כדאי שתיישמו את הטיפים שנכתבו לעיל ותיהנו מכל רגע.

מערכת יחסים פתוחה

מוצרים נוספים שעשויים לעניין אותך

שינוי גודל גופנים
0
עגלת הקניות